رنگ کاشی های سنتی
نوشته شده توسط : پرنیان

رنگ کاشی های سنتی

معماری سنتی از دیرباز مورد علاقه افراد زیادی قرار داشته است و اشخاص بسیاری به استفاده از این سبک تمایل دارند. هر فردی به راحتی می‌تواند با این سبک از معماری ارتباط برقرار کرده و با قرار گرفتن در این فضا، احساس آرامش نماید. دلیل این امر توجه به روحیات و سرشت انسان در طراحی این سبک است. در معماری سنتی ایرانی از عناصر مختلفی بهره گرفته می‌شد تا فضایی پر از جریان زندگی و رنگ و نقش ایجاد شود.

استفاده از اِلمان‌های مختلف مانند حوض، کاشی‌های رنگی، دیوارهای آجری، سقف‌هایی با گچبری‌های جذاب، طاقچه در اتاق‌ها،‌ شیشه‌های رنگی در درب‌های چوبی و … از عناصر اصلی این نوع از معماری محسوب می‌شد. فضایی که در آن آرامش و تعالی روح اهمیت زیادی داشت. با استفاده از رنگ‌های مختلف و همچنین حضور آب در میان حوض، زندگی جریان پیدا می‌کرد.

در دهه هشتاد شمسی این سبک از معماری، با وجود محبوبیت بالا در میان افراد و بیش‌تر به دلایل اقتصادی، به حاشیه رفت و آپارتمان‌های مدرن از سطح زمین سربرآوردند. زیرا این سبک از معماری مستلزم استفاده از مساحت زیادی از زمین بود و با وجود آپارتمان،‌ در همان فضا افراد می‌توانستند بناهای مسکونی بیش‌تری ایجاد کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

رنگ کاشی های سنتی





:: برچسب‌ها: رنگ کاشی های سنتی , کاشی های سنتی , کاشی سنتی , خرید کاشی , کاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: